Πινακίδες του μέλλοντος.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις ενός Καναδού επιστήμονα, οι διαφημιστικές πινακίδες του μέλλοντος, οι οποίες θα μας παρακολουθούν, πολύ σύντομα θα είναι πραγματικότητα. Η φορητή συσκευή eyebox2, από την εταιρεία xuuk, στην ουσία είναι μια μικροσκοπική κάμερα που αποτελείται από διόδους εκπομπής υπέρυθρης ακτινοβολίας. 

Η κάμερα διαθέτει την δυνατότητα καταγραφής της κίνησης των ματιών με ακρίβεια 15 βαθμών, σε μια απόσταση έως και 10 μέτρων. Το βλέμμα ενός απλού περαστικού πλέον δεν θα είναι πλέον τόσο αδιάφορο, αφού θα αποτελεί ένδειξη της απήχησης που μπορεί να έχει μια διαφημιστική προβολή στον κόσμο.

«Το σύστημα αυτό πρόκειται να φέρει την επανάσταση στη βιομηχανία της διαφήμισης μέσω ψηφιακών μέσων επειδή θα λύνει το πρόβλημα της πληροφοριακής έλλειψης για το επιχειρηματικό μοντέλο», εξηγεί ο Roel Vertegaal, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Queens στο Κίνγκστον του Οντάριο.
«Προς το παρόν οι εταιρείες βομβαρδίζουν το κοινό με διαφημιστικές προβολές χωρίς ουσιαστικά να γνωρίζουν την απήχηση τους».

Η ομάδα του Vertegaal έχει ξεπεράσει τα παραδοσιακά όρια των ανάλογων σημερινών τεχνολογιών που παρακολουθούν το ανθρώπινο βλέμμα και είναι αποτελεσματικές μόνο για αποστάσεις μικρότερες του ενός μέτρου μόνο και μόνο εάν ο περαστικός σταθεί ακίνητος για λίγο μπροστά από τη διαφημιστική προβολή. Επιπλέον το κόστος των σημερινών συστημάτων ανέρχεται στα $25,000 ενώ το eyebox2 δεν θα ξεπερνάει τα $1,000.

Μέχρι σήμερα, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για τον απολογισμό της επιρροής που μπορεί να έχουν οι διαφημιστικοί πίνακες και οι οθόνες πλάσματος στον κόσμο περιορίζονται στις ανθρώπινες έρευνες. Το σύστημα της παρακολούθησης του ανθρώπινου βλέμματος έχει χρησιμοποιηθεί στο χώρο της λιανικής πώλησης για την κατανόησης των τάσεων του καταναλωτικού κοινού, όμως αυτές οι μελέτες περιορίστηκαν σε μικρές εθελοντικές ομάδες.

Το eyebox2 προσφέρει μια αυτοματοποιημένη μέθοδο για την καταγραφή της οπτικής δραστηριότητας αλλά και της αποτελεσματικότητας συγκεκριμένων διαφημιστικών προβολών.

«Αυτό το είδος της τεχνολογίας θα έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης. Είναι εξαιρετικά σημαντικής σπουδαιότητας η πληροφορία που αφορά τον αριθμό των ατόμων που παρατηρούν τη διαφήμιση», αναφέρει ο Mike Foster από την MediaTile.

Ο Vertegaal εκτός από τον τομέα της διαφήμισης στοχεύει στην χρήση της νέας τεχνολογίας και σε άλλους τομείς.Μια πιθανή εφαρμογή θα ήταν η δημιουργία πιο διακριτικών συσκευών, όπως κινητά τηλέφωνα τα οποία δεν θα χτυπάνε όταν βρισκόσαστε στο μέσον μιας συζήτησης, ακουστικά βοηθήματα που θα ενισχύουν την ακοή σας προς την κατεύθυνση του ατόμου που παρακολουθείτε και αξεσουάρ τηλεόρασης τα οποία θα την κλείνουν όταν δεν θα την παρακολουθείτε πια.Η οπτική επαφή χρησιμοποιείται για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος και είναι εκπληκτική η επίδραση που μπορεί να έχει στον άνθρωπο. Σήμερα λοιπόν η τεχνολογία είναι δυνατόν να κάνει το ίδιο. 

Πηγή: MostMedia Athens 

ΕφημερΙδες

Ραδιόφωνο