Σε κυρίαρχη πλατφόρμα διαφήμισης εξελίσσεται το Internet. H αναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη μάλλον τοποθετεί το Διαδίκτυο στους κερδισμένους καθώς οι εκτιμήσεις της αγοράς το θέλουν εξαιρετικά ελκυστικό σε διαφημιστικές δαπάνες.
Οι προβλέψεις τριών εταιρειών για τη διοχέτευση της συνολικής διαφήμισης τα επόμενα χρόνια υποδεικνύουν την αυξανόμενη κυριαρχία του Internet έναντι των παραδοσιακών μέσων. Η Magna Global προβλέπει αύξηση της τάξεως του 6%, η GroupΜ 0,8% ενώ η εκτίμηση της ZenithOptimedia για πρώτη φορά μέσα σε 18 μήνες αναφέρεται σε 0,9%, εντός του 2010.
Το Διαδίκτυο ήταν το μόνο μέσο που απορρόφησε περισσότερα χρήματα το 2009, σύμφωνα με την Zenith, παρόλο που η θετική καμπύλη του ήταν πολύ πιο επίπεδη συγκριτικά με τις «χρυσές» μέρες του 2000 και την πάνω από το 40% ετήσια αύξηση.
Παρατηρώντας κανείς την πορεία της διαφήμισης στα επόμενα έτη, βλέπει ότι η αύξηση των δαπανών σταθεροποιείται, ευθυγραμμιζόμενη με την τηλεόραση που παραμένει η κυρίαρχη διαφημιστική πλατφόρμα.
Ιnternet και τηλεόραση αποτελούν τους δύο κυρίαρχους διαύλους για τη διαφήμιση την ίδια στιγμή που τα υπόλοιπα μέσα –εφημερίδες, περιοδικά, σινεμά, ραδιόφωνο κτλ– είτε παραμένουν στάσιμα είτε υποχωρούν. Παρόλο που οι εφημερίδες διατηρούν ένα προβάδισμα 10,9% έναντι του Internet (σε μερίδιο «διαφημιστικών» δολαρίων), επέρχεται «ψαλίδισμα» στο 3,8% μέχρι το 2012 την ίδια στιγμή που το μερίδιο του Ιnternet θα αγγίξει το 16,2%.
Ανακοίνωση της Zenith κάνει λόγο για την άνοδο του Διαδικτύου στη δεύτερη θέση των διαφημιστικών πλατφόρμων, πίσω από τις εφημερίδες, μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Παράλληλα η Magna, η εταιρεία με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, αναμένει τα online έσοδα να ανέλθουν στα 60 δισ. δολάρια παγκοσμίως το 2010 και να εκτοξευτούν στα 99 δισ. μέχρι το 2015. Μέχρι εκείνο το σημείο οι online διαφημίσεις θα έχουν φτάσει να αντιστοιχούν στο 21% της συνολικής διαφήμισης σε media.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η παραπάνω αύξηση είναι αποτέλεσμα των απωλειών από τα άλλα μέσα ιδιαίτερα των εφημερίδων και των περιοδικών εκδόσεων (απώλειες 5 δισ. δολαρίων εντός δεκαετίας).
Παρόλο που οι εκτιμήσεις είναι εξαιρετικά αισιόδοξες για το μέλλον της online διαφήμισης, η GroupM θεωρεί ότι οποιαδήποτε αύξηση στις ΗΠΑ ή τη Δυτική Ευρώπη θα παραμείνει σχετικά αδύναμη. Έρευνα της εταιρείας, μάλιστα, υποδεικνύει ότι η ανάκαμψη θα έρθει από τις αγορές της Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδονησίας, Κίνας και Ινδίας.
Πηγή: kathimerini.gr με πληροφορίες από paidcontent.org