Όλες οι διαφημίσεις προβάλλονται στα ΜΜΕ -ή τουλάχιστον σε ένα μέσο. Στις αναπτυγμένες χώρες βασικά ΜΜΕ είναι η τηλεόραση, τα έντυπα, η εξωτερική διαφήμιση, ο κινηματογράφος και το ραδιόφωνο, ενώ ταχεία είναι και η αναγνώριση του Διαδικτύου ως σημαντικό διαφημιστικό μέσο.
Το έργο μιας εταιρίας media specialist συνοψίζεται στη στόχευση συγκεκριμένων ομάδων κοινού και στη χρήση των ΜΜΕ ως «διόδου» επικοινωνίας με αυτές , στο πλαίσιο ενός προκαθορισμένου διαφημιστικού προϋπολογισμού που θα πρέπει να αξιοποιηθεί ώστε να μεγιστοποιηθεί το επικοινωνιακό αποτέλεσμα.
Αρχικά οι εταιρίες media specialists επιλέγουν το Μέσο ή το συνδυασμό Μέσων που θα χρησιμοποιηθούν και προχωρούν στην κατανομή του προϋπολογισμού διαφήμισης σε αυτά.
Η κατανομή των μηνυμάτων ανά μέσο προϋποθέτει βαθιά γνώση και κατανόηση των ερευνητικών εργαλείων που είναι διαθέσιμα και αφορούν στην τηλεθέαση, την αναγνωσιμότητα, την ακροαματικότητα, τις κυκλοφορίες, κ.λ.π. Πέραν όμως από τα ποσοτικά στοιχεία, κάθε μέσο είναι ένα διαφορετικό διαφημιστικό περιβάλλον και δημιουργεί άλλη σχέση με το κοινό. Οι media specialists είναι γνώστες των ποιοτικών στοιχείων που αφορούν στα ΜΜΕ αλλά και στο κοινό στόχος. Συνήθως εντός των εταιριών λειτουργούν ερευνητικά τμήματα τα οποία έχουν ως στόχο την πλήρη διερεύνηση και καταγραφή των συνηθειών και των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού.
Αφού οριστικοποιηθεί η κατανομή του διαφημιστικού κονδυλίου ανά Μέσο, οι media specialists επιλέγουν συγκεκριμένα τηλεοπτικά προγράμματα/εκπομπές, ραδιοφωνικές ζώνες/εκπομπές, περιοδικά, εφημερίδες, sites , αίθουσες κινηματογράφου κ.λπ., επιλέγουν τους συγκεκριμένους δηλαδή χώρους και χρόνους που θα προβληθεί τελικά το μήνυμα του διαφημιζόμενου. Το κλείσιμο χώρου/χρόνου στα ΜΜΕ ( media buying) περιλαμβάνει τη διαπραγμάτευση με τα ΜΜΕ και τα εμπορικά τους τμήματα και στη συνέχεια τη σύγκριση κόστους και την επιλογή των κατάλληλων θέσεων/προγραμμάτων κ.λπ. για τη μεγιστοποίηση του οφέλους.
Πηγή: MostMedia Athens