Πρόσφατες παρατηρήσεις απέδειξαν ότι οι επιχειρήσεις που τόλμησαν και ξόδεψαν για διαφήμιση σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, τελικά είχαν καλύτερους ισολογισμούς από αυτούς που αδράνησαν ή δίστασαν. Έρευνες και δημοσιευμένα στοιχεία, τα οποία είναι διαθέσιμα για τις ΗΠΑ, δείχνουν ακριβώς ότι σε περιόδους κρίσης πρέπει η διαφήμιση να εντείνεται.
Σύμφωνα με το Ίδρυμα Advertising Research των ΗΠΑ, οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που υιοθετούν οι εταιρίες για να περικόψουν την διαφήμιση είναι οι εξής:
1. "Ο κόσμος δεν έχει λεφτά και η διαφήμιση πάει χαμένη": Αυτή η απαισιοδοξία που επικρατεί στους διαφημιζόμενους είναι ο μύθος που δεν επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα. Ακριβώς επειδή τα νοικοκυριά αρχίζουν να ελαττώνουν την κατανάλωση κατά τη διάρκεια της κρίσης, η διαφήμιση δεν πρέπει να μειωθεί, αλλά να αυξηθεί, έτσι ώστε να μην διαβρωθεί η κατανάλωση, ιδιαίτερα με δεδομένο ότι τόσο η απασχόληση όσο και το εισόδημα, διατηρούνται σε σχετικά σταθερά επίπεδα.
2. "Μπορούμε να ελαττώσουμε την διαφήμιση αφού το ίδιο κάνει και ο ανταγωνισμός μας": Όπως τονίζει το Ίδρυμα Advertising Research, μία εταιρία που έχει το θάρρος να μείνει και να πολεμήσει όταν οι άλλες δρουν εκ του ασφαλούς, μπορεί να βελτιώσει κατά τρόπο δραματικό τη θέση της στην αγορά και να εκμεταλλεύονται καλύτερα τα πλεονεκτήματα με την εμφάνιση της ανάκαμψης. Κάθε απόπειρα ανάκτησης του εδάφους, που χάθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης, κοστίζει μακροπρόθεσμα πολύ περισσότερο από το να συνεχίσουν οι διαφημιζόμενοι την διαφήμιση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η ΟΧΙ λοιπόν μέσα στην κρίση;
Όπως τονίζουν οι αναλυτές, η διαφήμιση σε οικονομική ύφεση προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία για επενδυτικούς στόχους ώστε: Να χτίσουν οι διαφημιζόμενοι την επικοινωνία τους, να στερεοποιήσουν την βάση των πελατών τους, να κερδίσουν νέους πελάτες και να διαβρώσουν τον χώρο των ανταγωνιστών τους που μείωσαν ή ανέστειλαν την διαφήμισή τους.